tirsdag den 28. februar 2012

Camping #4 (Noosa Heads til Hervey Bay)

Beklager at jeg ikke skrev igår, men jeg var ret så træt efter at have været vidne til mord det meste af formiddagen, for derefter at spendere resten af dagen med ofrenes hjerner mellem hænderne.

Tilbage til emnet. Vi nåede endelig til Noosa Heads, hvor vi skulle ud og gå en rask tur. Marlene holdt stand ved bilen, fordi hun kun kunne have bare fødder. Hun havde selvfølgelig ignoreret alle råd, så hendes ben var hævet i en sådan grad, som jeg kun har set hos svært overvægtige kvinder med seriøse veneproblemer. Ud over det havde huden også skiftet farve og changerede mellem pink, lilla og skræmmende.
Vi andre havde fattet vandrestøvlerne (eller Converse), så vi var klar til 8 km op ad bakke (som synes at være temaet i Australien).

Lækre stænger (med super ortopædisk korrekte sko) på vej på tur.
Inden vi kunne gå skulle vi lige tjekke toiletfaciliteterne. Louise spottede selvfølgelig en edderkop, men den her gang var det den største edderkop jeg nogensinde har set (indtil vi kom til White Haven Beach, men det er en historie, der kommer senere). Den sad lige over os og jeg krydsede fingre for at den kunne holde balancen, så den ikke skvattede ned og landede i mit ansigt. Det så ud som om den havde pelskrave på, og mit bud er at den har nedlagt en grå ræv, spist indmaden og så slynget skindet om halsen for at være med på noderne.

Korsedderkopper er so last year.
Jeg ville bare ønske at jeg havde haft noget ved siden af, så man kunne fornemme, hvor stor den var, men nu må I bare tage mit ord for det.
Nå, men af sted vi for. Vi havde valgt en rute, der førte os gennem den største variation af skov/strand, så vi kunne se så meget som muligt. Jeg sætter bare lige lidt billeder ind, så I ikke skal trækkes med en lang, kedelig udredning om forskellig natur.

Åh, hvor er naturen smuk. Myrer på arbejde.

Træ med bryster/testiskler (alt efter hvad man foretrækker).

Kan ikke finde ud af om det er et hult træ eller om det bare vender på vrangen.

Skov næsten kun med hvide træer.

Håndstillingen antyder at Louise enten er ved at synge en ballade eller er ved at lave en dramatisk exit. Diva Hands!

Havde håbet på at kunne gynge i lianen, men det var måske også lidt optimistisk. Lorte jungle. 

Vi er tydeligvis alle sammen 'røre'-børn. Tine har i hvert fald et godt tag om planten.

Lige pludselig nåede vi til havet. Man kan ikke se det, men der er sandstrand ved siden af klipperne. Jo længere vi kom jo flere strande stødte vi på.

Autentisk vandslange der er en integreret del af naturen.

Penis-træ. Hø hø.

Vi brændte kun vores underarme en lille smule, da vi ville hvile dem på blik-gelænderet.
Jeg elsker skygger, der får det til at se ud som om man har muskler. Det fjerner også fokus fra mine svedige shorts, der har søgt tilflugt mellem mine baller.
Efter vores hyggelige gåtur, kørte vi til Hervey Bay for at overnatte inden vi skulle skifte bilen ud og sejle til Fraser Island. Vi fandt en fin lille campingplads, og nåede rent faktisk at lave mad (eller vi satte i hvert fald bordet op og lavede os et par wraps). Da mørket var ved at falde på, var der åbenbart flagermusetræk mod en eller anden ukendt destination, for jeg vil skyde på at omkring 200.00 flagermus fløj hen over os. En af dem havde sat en forkert kurs eller også havde den virus på sit dynamiske sonar-system, for den hamrede ind i en palme ikke så langt fra hvor vi stod. Jeg fik ikke taget noget super godt billede, for belysningen var ikke rigtig til at arbejde med, men I kan få det bedste af dem jeg har.

Alle de sorte pletter er flagermus og det var kun et af de steder de fløj.
 I morgen går turen til Fraser Island og lidt off road driving.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar