fredag den 2. marts 2012

Camping #5 (Fraser Island part one)

Fraser Island er verdens største sandø, og her bestod jeg/vi alverdens manddomsprøver. Jeg har derfor sat dette indlæg op i udfordringer, og billeddokumentation medfølger, hvor det er muligt.

Udfordring #1: Gennemføre leje af firhjulstrækker fra 1973 med et selvsikkert udtryk.
Inden man bliver sendt til færgen skal man se film med skuespillere i verdensklasse, så man er klar til at køre i sand. Jeg vil skyde på at man så biler, der vendte på hovedet ca. 57 gange på 15 minutter og generelt bare folk, der fodrede dingoer og blev taget af tidevandet. Jeg kom derfor ud fra det lille informationsrum, og var en smule angst for at skulle køre os alle i døden, eller at jeg skulle se Stillehavet trække vores bil ud, så den kunne blive fortærret af hajer og brandmænd, fordi jeg ikke havde taget højde for tidevandet. Det hjalp heller ikke, at udlejningsmanden havde sagt, at vi skulle bakke af færgen, når vi landede på øen.
Desuden har jeg ALDRIG kørt med firhjulstrækker, og det er åbenbart en hele videnskab at skifte rundt mellem alle mulige gear. Det blev forklaret på meget mumlende australsk, og afsluttet meget hurtigt med at udlejningsmanden viste os en lille skovl, der både virkede som feltspade og dingo-våben.


That's the face of a very confident young lady.
Så er der vidst en, der er mere end klar til at køre. Og som man kan se, var det også super komfortable siddeforhold.
Udfordring #2: Få stor bil på og af færgen uden at køre i vandet.
Alle passagerer fra bilerne skulle gå ombord på færgen, så jeg blev efterladt alene i bilen, for at køre den ind på vogndækket. Af en eller anden grund, havde de parkeret (eller hvad det nu hedder med en båd) færgen i verdens mest latterlige vinkel, så man skulle tage et mega skarpt sving. Hvis man ikke drejede på det helt rigtige tidspunkt, så ville man enten køre sit eget sidespejl af og ridse hele bilen eller også ville man køre i havnen. Det var super fedt, at kigge rundt på alle de andre biler, og se at man var den eneste af hunkøn, der havde fået lov at sidde bag rattet.

Jeg er i den bagerste, hvide bil. Man kan ikke se det, men jeg skriger og hyperventilerer på samme tid.
Efter endt sejlads skulle vi (læs: Kimmie), som nævnt, bakke af færgen for at komme i sikkerhed på land. Det betød at man skulle holde bilen nogenlunde lige i et spor, på en meget lang badebro i træ. Der er ikke blevet taget billeder af det, for vi havde alle sammen for travlt med at skrige og dytte, fordi føreren af bilen foran, tydeligvis havde glemt sin rumlige intelligens derhjemme og konstant var ved at bakke ind i os.
Heldigvis klarede vi det tørskoede og i et stykke, så vi kunne komme ud og køre offroad i sandet.

Udfordring #3: Køre i sand, sand og atter sand.
Jeg gik lidt i panik, da jeg drejede om det første hjørne og så alt sandet, der udgjorde 99% af vejene på øen. Selv om jeg godt vidste, at det var sådan, så blev jeg stadig meget overrasket. Da jeg endelig fattede, at det var ligesom at køre i sne, så gik det lidt lettere og var faktisk virkelig sjovt. Jeg havde det nok sjovere med det end mine passagerer, for vi var nødt til at køre med åbne vinduer (pga. manglende aircondition). Jeg var så koncentreret om at holde os på vejen, og ikke køre os ud over skrænter og ind i store sandbunker, så jeg havde kun øjne på vejen og intet andet. Det resulterede i at jeg fik slappet 3 ud af 4 passagerer i ansigtet med lavthængede grene, når jeg kom lidt for tæt på med bilen. Hov.
Efter 200 meter på astfalt drejede vi rundt om et hjørne og kom til det her.

Safety first. Jeg kørte kun 20 km/t selv om det føltes som 120.

Vej med mange bump til stor glæde for bagsædepigerne.

Fartskilt på stranden.

Seventy-five mile Beach. Det var en virkelig lang strand.


Desperat Kimmie, der har kommanderet alle ud ad bilen for at lette vægten, så hun for 8. gang kan forsøge at komme væk fra stranden.

Bil der er kørt fast, fordi den af ukendte årsager ikke vil campere i nærheden af stranden.
Næste udfordringer kommer i morgen, for nu skal jeg i seng, så jeg kan være frisk til Mardi Gras.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar