torsdag den 25. august 2011

Små glæder i livet

For mig er det de små glæder i hverdagen, der bare gør livet lidt bedre. Jeg er generelt en glasset halvt fuldt (eller fyldt? Det må man selv vælge) person, så jeg glædes over de underligeste ting. Dog synes jeg, at andre ekstremt positive personer er pisse irriterende, så jeg tilføjer lige dobbelmoralsk/hykler til min personlighedsliste. Jeg bør også tilføje arrogant (eller kvalitetsbevidst som min mor kalder det), når nu jeg er i gang (bare for ærlighedens skyld).
Nå, små glæder er der masser af. I går havde jeg f.eks. en succesoplevelse, da det endelig lykkedes mig at udbene en kylling! Jeg havde også lavet research i form af Youtube (man kan finde de mærkeligste ting. I dag fandt min laboratoriemakker den perfekte opskrift på, hvordan man pakker sine ipod høretelefoner ordentligt sammen. Det var der åbenabrt 300.000 der var lidt i tvivl om). Jeg syntes dog, at det var at skyde lidt under målet, fordi alle de fremgangsmåder jeg fandt lod vingerne og lårbenene sidde. I min verden er det kun en halv sejr. Det er lidt det samme som dem der siger, at de kun spiller spil for at have det sjovt. Hvad er det for noget? Så lad dog være med at spille, hvis du ikke vil vinde... Jeg fandt dog til sidst den perfekte video på DR's hjemmeside. 'Spise med Price - Thihverthifald Kylling', det holder 100! Og overraskende nok uden smør. Lige et par billeder af færdigt resultat.
Benløs kylling, hvis nogen er i tvivl

Flot laurbærkylling (stadig uden ben) med persille og hvidløg
Jeg tror de kalder det 'kylling i egen skjorte', så det kalder jeg det også.

En anden meget positiv ting er, at jeg er ved at planlægge surfing lektioner, så jeg kan blive godt integreret (og så jeg har en god grund til at gå på stranden). Jeg krydser fingre for, at det kommer til at foregå på en strand uden hajer, eller som minimum på en strand med mætte hajer. Jeg har diskuteret meget med min mor og mormor for at få deres godkendelse til at surfe (jeg har stadig ikke min mors fulde accept, men det kommer vel med tiden, hvis jeg ikke bliver spist undervejs). Min mormors argument var at hajerne ville tro at jeg var en sæl, når jeg plaskede rundt på mit bræt. Da snakken så kom hen på scubadiving (med ilt og alt det der) vs. snorkling ved Great Barrier Reef, så holdt hun dog stærkt på, at jeg skulle snorkle. Det stillede jeg mig dog undrende over for, da jeg ikke helt kunne forstå, hvordan hajen ville se mig som en nødlidende babysæl (eller mere realistisk - babyhval), hvis jeg havde et farvet bræt under mig, men ikke hvis det bare var min blege krop i vandoverfladen. Hun vendte hurtigt og mente at jeg skulle surfe så meget jeg ville, men jeg må ikke dykke (hverkan med eller uden ilttank på ryggen). Hvad er livet uden regler :)
Anyways, jeg prøver at få det ordnet, så jeg kan surfe i weekenden, men det kommer an på om der er plads. Jeg krydser fingre og lover fuld rapport, hvis det kommer i hus.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke sende kommentarer. Fuck også!

    SvarSlet
  2. Nå, så kunne jeg godt alligevel, når det var som anonym. Jeg har åbenbart ikke fået oprettet min Googleaccount rigtig og det er hermed opgivet. Jeg sender som anonym: Det er mig faster Helle, der skriver, men det ved du ikke.

    Flot kylling og meget mere havde jeg skrevet. Den slår min lørdagskylling til enhver tid ;0), men mine unger elsker mig alligevel - tror jeg. Kærlige tanker, den anonyme!

    SvarSlet