tirsdag den 23. august 2011

Verden er imod mig

Okay, mine store planer om udbening af kylling blev udsat! I stedet for at folde mig ud i køkkenet, har jeg ligget brak i min seng, og kæmpet mod en lorte forkølelse. Vil dog lige prise mit immunforsvar, fordi det har holdt ud i så lang tid, men det kunne ikke modstå Comedy Galla, der fandt sted i universitetsbaren, hvor der er ca. 10 grader. Da jeg kom hjem derfra var mine underben bundfrosne (egentlig bør jeg vel sige midterfrosne, for bundfrosne betyder vel bare at det er fødderne og ikke hele underbenet, der er frosset til is... Åh, det var en svær en... Okay, fastholder bundfrossen, for den dramatiske effekt!), og de blev ikke sig selv igen før dagen efter kl 15. Der havde jeg også ligget i fosterstilling foran den ulmende radiator i 6 timer og drukket 17 kopper English Breakfast te. Jeg er ved at komme mig, men det er også på tide, for jeg har eksamen på torsdag.

Har forresten fundet ud af, at jeg i den grad er nødsaget til at finde arbejde. Der er så mange seje ting man kan lave, og det kan ikke rigtig finansieres med mine 100 kr pr. måned, som jeg pt. har til mig selv. Jeg har været på prøveaften i en indisk restaurant her til aften. Der skete ikke rigtig noget, så jeg stod bare meget af tiden. Det bedste var, at jeg blev 'lært op' af en, der havde sin 2. vagt. Efter godt 1½ time kaldte ejeren på mig, for at afgive sin dom. Han mente, at jeg skulle lære mere om indisk mad, og han var villig til at lære fra sig, hvis jeg kunne arbejde fredag og lørdag (jeg har ingen idé om, hvordan han vidste at jeg skulle lære mere om indisk mad, for det eneste han havde spugt mig om, var hvor jeg boede). Jeg sagde, at jeg kunne arbejde fredag, men ikke lørdag. Det var han bestemt ikke tilfreds med, så han prøved at lokke mig i fælder ved hele tiden at sige både fredag og lørdag. Jeg rettede ham selvfølgelig hver gang, hvilket han blev lidt irriteret over, og han blev overrasket over, at jeg kendte til reglerne for mindsteløn :) Jeg tror ikke, at jeg kommer til at gøre karriere på Bombay Tandoori, så jeg vil fortsætte min jagt på job.  

I dag har jeg været i Eastgardens (shopping center), for at finde et par sutsko (jeg skulle egentlig finde et par UGG støvler, men de er tydeligvis ikke til at opdrive i deres hjemland, så har i stedet erhvervet mig et par chicke Simpsons sutter for $5 (= røverkøb)). Af ukendte årsager endte det også med at jeg fik mig en lommeregner og nyt undertøj. Og mit dankort er blevet spærret... Hurra...
Fordi jeg havde taget bussen, mente jeg at det var på sin plads, at jeg handlede ordentligt ind, når jeg nu alligevel var der (og fordi Megan grinede højt af mig, da jeg igår, på ussel studentervis, satte mig ved middagsbordet med en skål havregryn, fordi jeg ikke havde andet. Det er bare ikke okay!). Har nu kylling, så jeg kan søsætte min udbening endnu en gang. Vil ikke sætte dag på det, fordi jeg er overtroisk, men jeg lover at tage billeder af resultatet.

Afstemningen om boogie boardet er forresten slut. 85 % landede på ja (slev om jeg er overbevist om, at Kristina har stemt flere gange, for at hun kan se et billede), så jeg indfinder mig hos den kinesisker isenkræmmer, når jeg har fået et job. Jeg betragter det som en flot gave/skulderklap til mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar