lørdag den 17. september 2011

The sun is shining

Hvor er det dog fantastisk, at man kan sidde og skrive sit lille blogindlæg mens man drikker en kop the (af sin Neuroscience Research Australia kop selvfølgelig) og hører Mads og Monopolet, og man ser frem til en tur i biografen (for endelig at se Harry Potter, fordi man stædigt har insisteret på at vente, så man kunne overholde sin Harry Potter tradition, og se den med Louise) og botanisk have.
Min verden er bare lidt bedre, når jeg er sammen med folk jeg godt kan lide. Jeg hentede Louise og Pubse i lufthavnen torsdag morgen (jeg var næsten lige så træt som dem, for jeg havde drukket mig selv fra sans og samling i energidrik, for at kunne skrive min rapport færdig onsdag nat, så jeg havde total hjertebanken og meget åbne øjne, da jeg prøved at gå i seng). De strøg selvfølgelig lige igennem det hele, og skulle ikke stå og vente en time på at vise pas, som jeg skulle. Det er en sjovt ting, når man ikke kan kontrollere sin ansigtsmuskulatur, der hele tiden trækker ens mundviger opad, så man bare ligner en lalleglad idiot. Har smilet i 3 døgn!
Jeg læssede dem af her hjemme, så de lige kunne tage en power nap mens jeg arbejde hårdt i laboratoriet. Da jeg kom hjem tog det al min viljestyrke ikke at vække dem. Da de havde sovet i 3 timer, blev det dog for meget for mig, så jeg vækkede dem og prøvede at argumentere for at de skulle stå op, for ellers ville de få problemer med at vende deres døgnrytme. Det virkede dog kun på Louise (måske også fordi jeg blev ved med at tale til hende), så Pubbe nappede i små 7 timer.
Da der endelig kom liv i den gode pige, så tog vi ind til byen, for at tjekke hende ind på et hostel og finde noget at spise. Vi fandt et meget fint lille pizza sted, hvor jeg kunne udfolde min nyopdagede kærlighed til lam. De putter de sjoveste ting på deres pizzaer (som i græskar og avocado), så det er en meget spændende oplevelse, når man ikke bare kan vælge en standard Hawaii.

Pubbe og Louise har fået klaret de fleste ting på deres to-do lister. Vi mangler bare at finde et sted Pubbe kan bo, men det er måske også lidt vigtigt, så det ikke ender med at hun skal bo på gaden. Ikke at det er det værste land, at bo på gaden, for her er begyndt at blive varmt. En anden positiv ting ville være at man kunne spare på huslejen og få nye venner og en hund (der jo er en obligatorisk accessory, når man er hjemløs). Pubbe er dog bange for hunde, så jeg tror ikke rigtig, at hun har hvad der skal til.

Er der forresten nogen der har inputs til, hvad man skal se, når man er her (ud over den store sten)?  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar