tirsdag den 18. oktober 2011

I virkeligheden er jeg klog (jeg skjuler det bare for mig selv)


Ikke for at lyde arrogant, selvoptaget eller nogle af de andre ting (som jeg jo egentlig er, men det ser vi lige bort fra), men jeg imponerer virkelig mig selv nogle gange. Jeg har afleveret 6 opgaver på de sidste 2 uger og jeg har formået at få ganske fine karakterer. De er faktisk bedre end, hvad jeg kan fiske op ad hatten derhjemme (også selv om det er bachelorfag - it's in English so it still counts). Af den simple årsag er jeg i et fremragende humør i dag. Jeg beklager stadig de manglende indlæg, men det skal nok blive bedre nu, når jeg ikke bruger al min tid på, at synes jeg er for dum til verden (men i stedet bare skal læse til eksamen:).
For at gøre gode ting bedre inviterede vi Pubski (jeg prøver nye navne af, fordi hun måske/måske ikke er ved at være træt af, at jeg konsekvent kalder hende 'Pubbes' til hendes face) til kaffe og kage. Jeg lavede god, dansk fødselsdagslagkage med hjemmebagte bunde og hjemmelavet kagecreme. Jeg har lavet lagkagebunde 2 gange før, men denne gang fik jeg dem endelig i den rigtige størrelse (måske fordi jeg for første gang ikke bare tog det på, mit ellers fantastiske, øjemål, men rent faktisk tegnede en cirkel), så de rent faktisk passede på tallerknen OG der var plads til flødeskum på siden.

Åh, et minde om Danmark i spiselig form (ignorer den mega gyrlige kiwi-pynt på toppen)
Jeg formåede rent faktisk at lave en herre god kagecreme. Jeg var godt nok ved at brænde den på, fordi min ene lagkagebund var færdig samtidig, men jeg tror det hjalp at jeg gentagende gange skreg 'PLEASE DON'T BURN, PLEASE DON'T BURN', men jeg mens jeg rørte og rørte (selvfølgelig uden at flytte gryden fra varmen, for det havde været for nemt). Nå, men det blev under alle omstændigheder en super god kage, så nu vil jeg gentage succesen på min fødselsdag.

Louise og jeg var på road trip med Heidi (vores ene roomie) i weekenden, fordi hun skulle køre sin ven, Darren, hjem og jeg ville bare gerne udskyde min opgaveskrivning (og enhver undskyldning for road trip er en god undskyldning). Darren bor 1,5 time syd for Sydney og det var virkelig smuk natur.

På vej ned til Wollongong
Jeg synes det er lidt vildt, at man kan køre og køre og så lige pludselig er der strand. Ikke bare nederen spildevandsstrand med tang og sten som i Danmark, men flot sandstrand med gode bølger og ingen skumle vandplanter (der er godt nok hajer, men det er en del af oplevelsen, at gå i vandet med hjertebanken og fuld af frygt). Louise startede turen på bagsædet og var meget glad.

Louise og super-rejse-kompagnon, Houston
Vi blev dog nødt til at bytte, fordi Darren overtog rattet, og han ville meget gerne køre hurtigt i bjergene. Det er bare en dårlig kombi, og Louise er ikke helt så søstærk (jeg ved ikke hvad det hedder, når man kører bil). For ikke at ende med bræk i håret indvilligede jeg hurtigt i at bytte plads. Jeg er dog ikke sikker på, om hun fik det bedre, fordi hun fik forsædepladsen eller fordi hun hamrede en halv liter Monster energidrik i sig, men frisk det blev hun.

Jeg tror forresten at hunden bedst kan lide Louise, fordi hun kæler ham mere og fordi jeg smed hans yndlings frisbee op på taget i går. Til mit forsvar skal det siges, at han ikke blev udsat for mobning, for det var altså et uheld. Jeg ville bare snydekaste den til ham (fordi han ikke er for skarp, og tror at man har kastet den, hvis man bare laver bevægelsen), men så gled den ud af min hånd og landede på atget af garagen (vi passer åbenbart godt sammen, for jeg er jo tydeligvis heller ikke den hurtigste knallert på havnen). Jeg diskuterede lidt med Louise om, hvordan jeg skulle få den ned, for det er ikke rigtigt andet end støv og luft, der understøtter garagens tagkonstruktion. Efter jeg er begyndt at få fornuftige karakterer i mit ingeniørfag, så følte jeg mig kvalificeret til at sige, at det tag ikke ville holde til, at jeg kastede hele min dødvægt op på det. Det ville ende med at jeg ville ligge på maven med arme og ben spredt ud til siden, for at fordele vægten (ligesom hvis man prøver ikke at gå gennem tynd is, fordi man har været dum nok til at bevæge sig ud på den).


For ikke at tilføje flere punkter til min ekstremt-dumme-ting-jeg-har-gjort-liste (på den står der f.eks. slå sig selv i hovedet med spadeskaft og derved at knække egen fortand og hoppe baglæns ned fra ribbe og slå baghoved ind i hjørnet på en kasse og derved give sig selv hul i hovedet), lavede Louise og jeg en meget holdbar konstruktion og fiskede den lille frisbee ned fra taget.

I morgen tager vi på stranden, for det bliver angiveligt 28 grader :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar