fredag den 21. oktober 2011

Mmmm, Food Festival

Jeg er forelsket i alt, der handler om mad. I dag har vi været til brunch på en meget hyggelig café og jeg spiste både rå løg (godt nok var det rødløg, men løg er løg) og agurk, fordi det var en del af mine salsa-æg. YUM. Og jeg var totalt stolt over, at Louise overtog min rolle som 'hende den fesne kræsenpind', fordi hun har det samme forhold til koriander (der også var en del af pakken), som jeg har til kaffe. Man ender med at sidde med helt sammenknebne læber, hvidt ansigt og opkast i munden (det bliver i munden, fordi man er for anstændig til at kaste op ud over sin tallerken. Kudos til vores forældre for gode bordmanerer).
I torsdags fik vi også meget fin mad, fordi vi var til Night Noodle Market i Hyde Park. Det er også en del af Sydney Food Festival, så hele den ene ende af parken er fyldt med boder, barer, mennesker og musik. Som navnet måske antyder, så var det kun asiatisk mad, men det er de også virkelig gode til (måske pga. at der er cirka 1 trilliard asiater her, så uden at være super skarp til den del af matematikens vidunderlige verden, vil jeg sige at sandsynligheden for at mindst 1 af dem kan lave fornuftig mad er forholdsvis høj). Vi endte i hvert fald med et meget fint måltid (Pubbe fik dessert og alt muligt!).

Det er kyllingespyd - også selv om den længst til højre ligner en søhest

Enten er det fisk eller også er det svinekød. No one knows men det var damn tasty 


Mmm, Chinese Pancakes

Hooray. Dannebrog er representeret i form af salami og fetaost.
 Hvis man noterer sig hegnet bag Louise (hende med det mørke hår), så kan man måske fornemme, at vi sad et lortested og spiste. Det var kun fordi vi ikke havde set alle de andre (med tæpper), der sad 10 meter ved siden af os. De sad på det flotte græs og vi sad ved tissehegnet. Jeg varmer mig dog ved tanken om, at vi fik en mere fuldendt madoplevelse, fordi vi sad på jord (ikke græs) og under et træ, hvor der hele tiden faldt autentisk natur (i form af blade og evt. dyr) ned i vores mad.
I morgen skal vi hella tidligt op, så v kan være på Bondi Beach am 6 Uhr og spise morgenmad og se solopgang.

I torsdags var vi også til trivia night, som åbenbart er meget populært her. Pubbe har fablet om det i ugevis, så vi gav efter og tog med. Jeg ved ikke om jeg har nævnt det, men jeg er konkurrencemenneske til fingerspidserne (<- hedder det det?). Dog kender jeg en der vil vinde endnu mere end mig, og det er min søde kæreste. Pubbe havde prøvet at forberede os på at vi ville komme sidst, fordi det havde hendes lille hold gjort alle de andre gange. Jeg kan dog berette, at vi endte som 4 ud af 8. Ikke at det er noget at være stolt af, men det er da en klar forbedring af Pubbes tidligere resultater. Vi har lagt en plan om, at vi langsomt arbejder os opad, for man for også en præmie for at blive nr. 3, så det bliver vi på torsdag (der må gerne krydses fingre).

Lige her til sidst.... Den persienne der residerer på vores værelse har seriøse mindreværdskomplekser. Billedet viser den eneste måde den vil hænge på, for den vil hverken være højere eller lavere i nogle af siderne. What's up with that?

3 kommentarer:

  1. Godt gået med 4. pladsen - var det en 'slags' begynderheld? Nej nu jeg tænker over det, er du jo ret skarp til quiz :-)Rigtige gode billeder, må man fotografere folk der spiser?? tænker på Lange Grethe (HKH af DK)........
    Fra Mor

    SvarSlet
  2. Jeg er mega qiuz-skarp! Og jeg fotograferer alle - også selv om de spiser.

    SvarSlet
  3. Fandt lige et link der hvor det åbenlyst ikke er godt at fotografere folk & fæ der spiser
    http://ekstrabladet.dk/gallerier/flash/article1645191.ece#g1645191=4

    SvarSlet