fredag den 25. november 2011

Om hjem- og juleve

Det er de mest syrede ting, der giver mig hjemve. Jeg savner som sådan ikke personerne (no offence), men mere landet. Det er virkelig underligt, men efter at have boet hernede i noget tid, har jeg lært at sætte utrolig meget pris på Danmark. For et par uger siden sad jeg og facebook stalkede en eller anden sagesløs person (Good God, hvor jeg elsker facebook og folk der skriver alskens lort i deres statusopdateringer), og jeg landede på et billede af Magasin med lys på. Det var lige før jeg fik tårer i øjnene af savn. Jeg magter ikke min absolutte mangel på julestemning, fordi her er varmt (okay det har godt nok været mega koldt i den sidste uges tid, men i morgen bliver det 28 grader) og her er ingen julepynt. Og jeg kan stadig ikke finde andet end deres lorte kalkuner. Jeg vil ha' min and og ikke jeres tørre skodfugl! Louise og jeg tog til et område der hedder The Rocks, for det er det eneste sted jeg har set bare antydningen af jul. Jeg smider lige et par billeder ind, så I kan forstå hvad jeg snakker om.

Gran er åbenbart ikke noget man gør det i her, så juletræet er i stedet i naturlig, hvid plastik.

Flotte julekranse.

Julepyntet Copenhagen. Det er næsten som at være på strøget.
Hvis en eller anden kommer forbi Strøget med deres kamera og helt tilfældigt tager et stemningsbillede af julepynten, så må det meget gerne blive sendt min vej. Altså via internettet eftersom det australske postvæsen er i en liga for sig. Vores nye crib ligger i en form for lejlighedskompleks og alle postkasser er samlet foran gadedøren. Dog har postmanden givet fortabt (evt. fordi han er talblind og ikke ved, hvilke breve der skal i hvilke postkasser), så han lægger bare alle brevene ovenpå postkasserne, og så kan man selv vælge hvilke man vil have. Vi bor, som nævnt, i et mindre luksuriøst område, så jeg er ikke helt sikker på, at jeg ville få min post, hvis det så ud til at være værdifuldt. Jeg skal nok prøve at tale med Schmetterlingspubbe (det navn vandt afstemningen), og høre om jeg må låne hende og kameraet, så jeg kan tage lidt billeder af mit nye hood. Bare for jeres indre billedes skyld.
Hvor kom jeg fra? Nårh ja, det var det med hjemve og jul. Jeg elsker primært julen, fordi jeg har fødselsdag og jeg kan godt lide at være i centrum. Jeg er bare ikke sikker på, hvordan jeg skal klare min fødselsdag i år. Louise skal arbejde dagen før, så hun kommer til at sove det meste af dagen og hvordan skal jeg så blive fejret? Det ender med at Pubbe skal sidde og synge fødselsdagssang på tegnsprog (er det så bedst at vælge den med instrumenterne???), mens jeg pakker det pølseaskebæger af ler, hun selv har lavet ud (fordi hun ikke har råd til en præfabrikeret gave, og fordi hun ikke fik memoet om, at jeg ønsker mig et par for korte, hjemmelavede velourbukser i neongrøn, fordi jeg så en dame have et par på for et par dage siden), og jeg begejstret mimer 'neeeeiiiii'.
Måske hjælper det, hvis jeg køber en julekalender... Eller måske laver bloggen til en julekalender, som Louise har foreslået...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar