onsdag den 16. november 2011

Så så man lige mig være træt

Ved godt der er gået lang tid siden sidste indlæg, men der har været ret meget fart på. Vi flyttede alle vores ting i går, men inden da grillede Louise sin egen finger, så hun var ukampdygtig i processen.

Louise med isbad og suppe.
Hun har fået en kæmpe brandvabel til trods for at hun kølede i 15 timer. Da hun skulle hjælpe mig med at flytte fra Østerbro fik hun sin finger i klemme, så jeg tror hun planlægger det for at slippe uden om det hårde arbejde. Dog var det ret dårlig planlægning, da hun klemte sin finger, for hun ventede til vi flyttede det sidste læs. Jeg ville nok have satset på det første, men sådan er vi jo så forskellige.
Der var to faktorer, der gjorde tirsdag til en endnu federe flyttedag. Den første var de vejret og ca. 90 graders varme. Den anden var, at min plan, om at fortælle vores nu forhenværende roomies, at vi skulle flytte, blev skudt for hårdt i sænk. Hele weekenden har vi været hjemme på forskellige tidspunkter, og det er lidt svært at fortælle nogen noget, når de ikke er der. Jeg overvejede om jeg bare skulle lægge en seddel, men jeg ombestemte mig, fordi jeg prøver at tage modne beslutninger. Det er bare lidt svært, når man så bliver behandlet som et barn af modtageren. Jeg ringede til Heidi for at sige at vi ville flytte (jeg fik fat på hende 1 time inden vi tog af sted).

Kimmie: I'm really sorry but we just got a call and were offered a room close to a train station. We have to move out today. I'm sooo sorry about the short notice and I really hope you find someone else to take over our room. I'll transfer money for the rent later today and if there's any trouble please call me.
Heidi: Okay.
Kimmie: I'm sorry we have to move because we really enjoyed staying with you. It's been very nice.
Heidi: I'm just really disappointed because I thought you were going to stay here till July.
Kimmie: I'm sorry about that but things doesn't always go as you plan.
Heidi:...... Just leave your key.

Hvem er den voksne i den samtale? I virkeligheden havde jeg lyst til at fnyse hånligt og sige 'Seriøst? Er det derfor I ikke har talt til os på noget tidspunkt og bare generelt fået os til at føle at vi var til besvær og i vejen?', men jeg prøvede ikke at svine nogen til, så det ville jeg slet ikke begynde på. Nu er vi heldigvis et nyt og meget fint sted.

Udsigt fra vores nye altan :)
 Ja, jeg ved godt at det her er et område, hvor der er opgør med knive, og at vi kun havde boet her 5 timer før jeg så min første (giga) kakerlak, men det har vel også sin charme. Vores nye roomies er rigtig søde og her er rent og pænt. Vi har fået et større værelse med funktionelle persienner og vildt meget skabsplads. I modsætning til det andet sted deler vi køkkenpladsen lige, så vi har fået 3 hylder i det ene køleskab (og de vil meget gerne gøre plads, hvis vi mangler) og 4 hylder i skabene, hvilket er en forbedring med 150%. Ikke at vi har noget at fylde al den plads ud med, men det er princippet i det.
Jeg havde seriøst den længste dag i går, for lige da vi havde flyttet skulle jeg ud og tale med hende jeg skal passe børn for. Det var et super fedt sted, så jeg glæder mig rigtig meget. Mest af alt glæder jeg mig til at få lidt penge, for der er godt nok lavvande på min konto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar